Soyut mekan üzerinde yorumlanan bu otoportrede sıcak, soğuk ve nötr renkler kullanılarak bir kompozisyon oluşturulmuştur. Mekanın soyut oluşu onun çok şey anlatmak isteyişindendir. Mekandaki sıcak renklerin canlılık etkisinin yanında otoportredeki soğuk ve nötr renklerin durağanlığı ressamın iç dünyasındaki yansımalarının göstergesidir. Ressamın iç dünyası gözlerindeki ifadeden anlaşılabilir. Ressam ruhunu tanıdıkça, gözlerin ruhu yansıtma özelliğinin belirginliğine işaret eder. Hüznün etkisi, özgüven ve duyguların karması bir ifade zenginliği sembollerle güçlendirilmiş olsa da etki beden dili ve gözlerin işbirliği ile güçlenmiştir. Otoportredeki son sözü ilk söz gibi gözler söylüyor. İzleyicinin resimle vedalaştığı son nokta bu gözlerdir.
Resimdeki kimlik ressamın fırça tavrıyla biçimleniyor; fotoğrafik portrenin başarısı, kaynak fotoğrafın yada modelin başarısına, yorumlanmış olanınki ise kaynağın ruhsallığını sırıtmaksızın samimiyetle yansıtmasına bağlıdır. Ressamda kendi yorumuyla resmini yansıtmıştır.
Galerilere Gitmek İçin